1398-08-22 08:17
1194
0
66268
به میزبانی نگارستان ایران در حال برگزاری است؛

جشنواره بین ‎المللی فرهنگ اقوام گلستان در گام سیزدهم

سیزدهمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان آغاز به کار کرد تا یک گام رو به جلو در راستای ترویج سنت‌های دیرین به نسل امروز جامعه بردارد.

به گزارش گلستان ما، در آئین سیزدهمین جشنواره بینالمللی فرهنگ اقوام که به میزبانی استان گلستان آغاز به کار کرد شماری از هنرمندان داخلی و خارجی، سفرای کشورهای مختلف، کاردارها و رایزن‌های فرهنگی شرکت داشتند، مسئولان استان گلستان میزبان این جشن بین‌المللی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان به رسم میزبانی از مهمانان مراسم ضمن خیرمقدم‌گویی اظهار کرد: گلستان رنگین‌کمانی از اقوام است که ظرفیت‌های آن توانسته این استان را در زمره یکی از مقصدهای گردشگری برای مسافران قرار دهد.

ابراهیم کریمی از استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و پایتخت اکوتوریسم کشور یاد کرد و افزود: حضور سفرا به گلستان می‌تواند گردشگری خارجی را در این استان رونق ببخشد.

وی با اشاره به حضور حدود یک‌هزار هنرمند از سراسر کشور به جشنواره بین‌المللی اقوام از برپایی 200 غرفه صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذا‌های سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر و روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

این مسئول گلستانی در خصوص اجرای 20 گروه موسیقی سنتی و آیینی در این جشنواره گفت: هنرمندان ایرانی، عراقی و قزاقستانی هنر خود را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از 21 الی 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گرگان پذیرای مردم فرهنگ‌دوست خواهد بود و از 26 الی 29 آبان در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.